Recenze Viagogo: Na co si dát pozor při nákupu vstupenek

Viagogo Recenze

Co je Viagogo a jak funguje

Víte, jak je někdy složité sehnat lístky na váš oblíbený koncert nebo sportovní zápas? Viagogo přichází jako řešení - je to takové online tržiště, kde můžete koupit nebo prodat vstupenky na prakticky jakoukoli událost po celém světě.

Představte si, že jste konečně našli lístky na vyprodaný koncert vaší oblíbené kapely. Na Viagogo je to běžná věc. Stačí zadat název akce nebo umělce, vybrat si sedadlo podle svých představ a během pár kliknutí máte vstupenku jistou. Jasně, ceny se můžou od těch původních dost lišit - někdy jsou vyšší, jindy můžete narazit i na super slevu.

Co když se bojíte, že naletíte? Nemusíte. Každý nákup je krytý zárukou - buď dostanete platné vstupenky včas, nebo vám vrátí peníze. Není to jako kupovat z pochybných zdrojů někde na ulici.

Prodáváte lístky? Skvělé! Můžete je nabídnout lidem z celého světa. Ano, Viagogo si vezme nějakou provizi, ale výměnou získáte přístup k obrovskému trhu potenciálních kupců.

Systém funguje ve více než 70 zemích a je skutečně promyšlený do detailů. Nemusíte se trápit s přepočítáváním měn - všechno se zobrazí v korunách včetně všech poplatků. Žádné nepříjemné překvapení při placení.

Důvěryhodnost je základ, proto můžete číst hodnocení od ostatních uživatelů. Je to jako když si čtete recenze v e-shopu - pomůže vám to udělat si lepší představu o prodejci.

A co je super? Viagogo jde s dobou. Mobilní appka, chytrý vyhledávač, upozornění na dostupnost lístků - všechno je promyšlené tak, abyste neprošvihli žádnou důležitou událost. Konečně můžete zapomenout na nekonečné refreshování stránek při čekání na vyprodané vstupenky.

Poplatky a cenová politika platformy

Kupujete lístky na Viagogo? Měli byste vědět, že to není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Konečná cena vás může nemile překvapit - poplatky totiž dokážou pořádně zahýbat s vaší peněženkou.

Představte si, že jste našli vysněný lístek na koncert vaší oblíbené kapely. Cena vypadá lákavě, ale pak přijde studená sprcha. Servisní poplatek 20-25 % navíc? A k tomu ještě manipulačka dalších 4-6 %? To už se bavíme o pořádném navýšení.

Nedávno mi kamarád vyprávěl, jak chtěl překvapit přítelkyni lístky na muzikál. Z původně výhodné ceny se po připočtení všech poplatků stala pěkně mastná částka. A není sám - internet je plný podobných příběhů, kde lidé nadávají na skryté poplatky, které se ukážou až na poslední chvíli.

Chcete vstupenku přepsat na někoho jiného? Připravte si další peníze. Událost se ruší? Vrácení peněz je možné, ale ty poplatky už většinou neuvidíte. A pokud nakupujete ze zahraničí, přihoďte si ještě kurzový poplatek 2.5 %.

Prodáváte lístky? I tady si Viagogo ukousne svůj díl. Provize 10-15 % z prodejní ceny není zrovna málo, že? A to nemluvím o poplatcích za převod peněz na váš účet.

Systém je nastavený tak, že ceny tančí podle poptávky. Dneska stojí lístek tisícovku, zítra může být za dvojnásobek. Není divu, že se člověk v tom všem může ztratit. Proto mějte oči na stopkách a počítejte s tím, že původní cena je jen začátek celého příběhu.

Prodejní platforma Viagogo je jako horská dráha - plná vzrušení, ale také rizik. Nikdy nevíte, jestli dostanete to, co jste si objednali, nebo vás čeká nepříjemné překvapení.

Dominik Vašíček

Bezpečnost nákupu a ověření vstupenek

Jít na koncert nebo sportovní událost by měla být radost, ne noční můra. Viagogo se snaží zajistit, aby každý nákup vstupenek byl bezpečný a spolehlivý - koneckonců, kdo by chtěl přijet na místo a zjistit, že jeho vstupenka nefunguje?

Víte, jak to chodí - najdete super koncert, na který chcete jít, ale oficiální prodej je vyprodaný. A tady přichází na řadu Viagogo jako bezpečné tržiště pro nákup a prodej vstupenek z druhé ruky.

Představte si, že kupujete vstupenku na vysněný koncert. Každá vstupenka prochází důkladnou kontrolou pravosti - od unikátních kódů až po speciální ochranné prvky. A kdyby náhodou něco neklaplo? Peníze dostanete zpátky, na to se můžete spolehnout.

Platby? Ty jsou bezpečné jako v bance. Žádné pochybné převody někam na soukromý účet - všechno běží přes zabezpečený systém. Jen si dejte pozor, ať jste opravdu na Viagogo, ne na nějaké podvodné kopii.

Před nákupem si pořádně proklepněte všechny detaily. Datum, místo, sekce - všechno musí sedět. A mrkněte taky na hodnocení prodejce - když má super recenze a spoustu úspěšných prodejů, můžete být v klidu.

Máte nějaké pochybnosti? Zákaznická podpora je tu non-stop. Lepší desetkrát zavolat než jednou litovat, že jste něco přehlédli. A díky digitálním vstupenkám v aplikaci je všechno ještě bezpečnější - žádné riziko, že by vám někdo prodal falešný papír.

Viagogo bojuje i proti překupníkům, co by chtěli vydělat na nafukování cen. Jeden člověk nemůže skupovat vstupenky po stovkách - na to jsou tu jasná pravidla. A když někdo zkusí podvádět? Rychle se s ním rozloučí.

Pro extra klid na duši si můžete vstupenku pojistit. Nikdy nevíte, co se může stát - nemoc, zpoždění vlaku, cokoliv. S pojištěním o svoje peníze nepřijdete.

viagogo recenze

Zkušenosti českých zákazníků s Viagogo

Nákup lístků přes Viagogo? Není to vždycky procházka růžovou zahradou. Ceny tu často vystřelí do závratných výšin - představte si, že za lístek na vysněný koncert zaplatíte klidně trojnásobek původní ceny. To pak člověka pěkně zabolí u srdce i v peněžence.

A ty poplatky? To je kapitola sama pro sebe. Myslíte, že máte vyhráno s cenou, kterou vidíte, a pak bum - najednou vám tam naskočí servisní poplatek, manipulační poplatek a kdo ví co ještě. Třeba když si vyberete lístek za dva tácy, nakonec zaplatíte o osm stovek víc. To už pak není žádná legrace.

Nervy člověku pocuchá i čekání na lístky. Kolikrát se stane, že vstupenky dorazí na poslední chvíli. To pak člověk jen kouká na hodiny a modlí se, aby to stihlo. Zkuste si představit ten stres, když čekáte na lístky ještě šest hodin před začátkem akce!

S podporou je to taky zajímavé. Když potřebujete pomoct, musíte vytáhnout angličtinu. A co ti, kteří si s cizím jazykem moc netykají? Navíc se často dočkáte odpovědi až za dlouho, pokud vůbec.

Jasně, někdy je Viagogo jediná možnost, jak se dostat na vyprodaný koncert nebo zápas. Ale pozor na pravost vstupenek! Nikdo nechce zažít ten nepříjemný moment, kdy vás nepustí dovnitř kvůli neplatnému lístku.

Člověk nikdy pořádně neví, od koho vlastně kupuje. Je to oficiální prodejce, nebo překupník? Tohle bývá často zahaleno tajemstvím. A když pak nastane problém, můžete se pěkně zapotit při řešení reklamace.

I přes všechna tahle úskalí zůstává Viagogo pro spoustu lidí poslední nadějí, jak se dostat na vysněnou akci. Ale opatrnosti není nikdy dost - radši dvakrát měřit, než jednou koupit.

Výhody a nevýhody oproti oficiálním prodejcům

Koupit lístky na vysněný koncert nebo zápas? Viagogo často představuje poslední naději, když jsou oficiální prodejci vyprodaní. Jasně, ceny jsou tam vyšší, ale někdy prostě nemáte na výběr, pokud chcete být u toho.

Představte si situaci - za měsíc hraje váš oblíbený interpret a všechny oficiální kanály hlásí vyprodáno. Viagogo vám v takový moment nabídne řešení, i když si za něj připlatíte. Navíc nemusíte řešit složité registrace u zahraničních prodejců, všechno zvládnete z gauče.

Pozor ale na výrazně vyšší ceny. Není výjimkou, že zaplatíte i trojnásobek původní částky. K tomu připočtěte servisní poplatky, které vás možná překvapí až při závěrečném placení. Je to daň za to, že nakupujete na sekundárním trhu.

Co se týče jistoty, tady vedou oficiální prodejci. Viagogo sice slibuje vrácení peněz při problémech, ale kdo by chtěl řešit neplatnou vstupenku těsně před koncertem? Navíc při reklamaci většinou komunikujete v angličtině, což není pro každého komfortní.

Když už máte lístky, které nemůžete využít, Viagogo nabízí možnost je prodat dál. To u běžných prodejců často nejde. Systém hodnocení prodávajících vám aspoň trochu napoví, s kým máte tu čest.

S platbami je to také zajímavé - zatímco místní prodejci nabízí třeba i platbu převodem nebo na pobočce, u Viagogo si vystačíte hlavně s kartou. Je to prostě daň za mezinárodní službu, která vám může otevřít dveře na vyprodané akce po celém světě.

Proces reklamace a vrácení peněz

Reklamovat vstupenky na Viagogo? To vám tedy nezávidím. Sedm dní na vyřízení reklamace zní hezky, ale realita je bohužel úplně jiná. Sám jsem si tím prošel a vím, o čem mluvím.

Představte si situaci - těšíte se na vysněný koncert, a najednou bum, akce zrušena. Člověk by čekal, že peníze přistanou zpět na účtu automaticky, ale kde že. Musíte se doslova prokousat džunglí formulářů a emailů, protože na zákaznickou linku se stejně nedovoláte - v Česku totiž nefunguje.

To ale není všechno. Když už se konečně dostanete k reklamaci, začne to pravé dobrodružství. Viagogo po vás chce milion důkazů a potvrzení, jako byste byli nějaký podvodník. A odpovědi? Pokud vůbec přijdou, tak většinou v angličtině a po týdnech čekání.

Mám kamaráda, který čekal na vrácení peněz čtyři měsíce! Nakonec musel zahájit chargeback přes banku, což je mimochodem docela dobrý tip. Někdy je to jediná cesta, jak se dostat ke svým penězům zpět.

A pozor na jejich fígl s vouchery - často vám je cpou místo vrácení peněz. Nenechte se ukecat! Máte právo na vrácení platby stejným způsobem, jakým jste zaplatili. Když se nedaří, nebojte se obrátit na ČOI nebo spotřebitelské organizace.

Zlaté pravidlo při reklamaci na Viagogo? Dokumentujte úplně všechno. Každý email, každý screenshot, prostě cokoliv. Bez důkazů jste nahraní. A hlavně - obrňte se trpělivostí. Tahle bitva může být na dlouhé lokte, ale nevzdávejte to.

Dostupnost vstupenek na české akce

Vstupenky na Viagogo? Je to jako na horské dráze - nikdy nevíte, co vás čeká. Tahle platforma spojuje prodávající s kupujícími, ale pozor na ceny - ty často vystřelí do závratných výšin oproti těm oficiálním.

Jasně, když je vyprodáno všude jinde, Viagogo může být vaše spása. Jenže ceny se mění každou chvíli jako aprílové počasí. Představte si třeba koncert v O2 areně - lístky tam koupíte i několik měsíců dopředu, ale připravte si třikrát větší budget než obvykle.

viagogo recenze

Co se týče menších akcí, tam je to slabší. Velké mezinárodní hvězdy? Žádný problém. Ale zkuste najít lístky na koncert vaší oblíbené české kapely v klubu - to už je větší oříšek. Na vině je hlavně málo českých prodejců na platformě.

V létě to žije! Festivaly, koncerty pod širým nebem, hokejová mistrovství - nabídka je pak mnohem šťavnatější. Ale ruku na srdce - v téhle době jsou ceny nejvíc našponované a každý se pere o ty nejlepší místa.

Nákup od zahraničních prodejců? To může být docela dobrodružství. Dlouhé čekání na doručení, komunikace v angličtině... Občas je to jako luštit rébus, zvlášť když potřebujete něco rychle vyřešit se zákaznickou podporou.

I přes všechny tyhle zádrhele může být Viagogo zlatý důl, když jsou všechny oficiální zdroje vyprodané. Jen mějte oči na stopkách, pořádně si načtěte podmínky a hlavně - začněte hledat vstupenky včas. Porovnávejte ceny, ať vás pak nic nepřekvapí.

Rizika spojená s nákupem na Viagogo

Nákup vstupenek přes platformu Viagogo s sebou nese několik závažných rizik, která by měl každý potenciální kupující důkladně zvážit. Jedním z nejčastějších problémů je výrazně přemrštěná cena vstupenek, která může být až několikanásobně vyšší než původní cena stanovená oficiálním prodejcem. Překupníci na této platformě často zneužívají vysoké poptávky po vstupenkách na vyprodané koncerty či sportovní události.

Dalším významným rizikem je nejistota ohledně pravosti zakoupených vstupenek. I když Viagogo tvrdí, že garantuje platnost všech prodávaných vstupenek, existuje mnoho případů, kdy zákazníci obdrželi padělané či neplatné vstupenky. V takové situaci se dostávají do velmi nepříjemné pozice, kdy zjistí problém až přímo na místě konání akce a není jim umožněn vstup.

Zákazníci také často narážejí na problematickou komunikaci s podporou Viagogo. V případě vzniku problému může být obtížné domoci se odpovědní reakce či uspokojivého řešení. Proces reklamace je zdlouhavý a často končí neúspěchem, přičemž mnoho uživatelů reportuje, že se jim nedaří získat zpět své peníze ani v případech, kdy obdrželi neplatné vstupenky.

Významným rizikem je také netransparentnost celého procesu nákupu. Viagogo často neuvádí přesné umístění sedadel nebo sekce, což může vést k nepříjemným překvapením při samotné akci. Někteří zákazníci se setkali s tím, že zakoupené vstupenky byly v jiné části arény či stadionu, než očekávali, případně měli horší výhled, než jim bylo prezentováno při nákupu.

Platformě je také vytýkána manipulativní marketingová strategie, kdy vytváří umělý pocit naléhavosti pomocí falešných odpočtů a tvrzení o posledních dostupných vstupenkách. Tato taktika často vede k unáhleným nákupním rozhodnutím pod tlakem, kterých zákazníci později litují.

Dalším problematickým aspektem je skutečnost, že Viagogo často operuje v právním šedém prostoru. V některých zemích je přeprodej vstupenek za vyšší cenu nelegální nebo přísně regulován, což může vést k problémům při vstupu na akci. Organizátoři událostí mohou odmítnout vpustit držitele vstupenek zakoupených přes tuto platformu.

Je třeba zmínit i riziko spojené s osobními a platebními údaji. Někteří uživatelé reportovali problémy s neoprávněnými transakcemi po nákupu na Viagogo, což vyvolává obavy o bezpečnost zpracování citlivých dat na této platformě.

V neposlední řadě existuje riziko zrušení či přesunutí události, kdy může být obtížné získat refundaci. Zatímco oficiální prodejci většinou nabízejí jasné podmínky pro vrácení peněz, u Viagogo může být tento proces komplikovaný a zdlouhavý, někdy dokonce nemožný.

Srovnání cen s konkurenčními platformami

Při detailním pohledu na cenovou politiku platformy Viagogo je třeba zmínit několik klíčových aspektů ve srovnání s ostatními prodejními platformami. Viagogo často nabízí vstupenky za výrazně vyšší ceny než oficiální prodejci, což je dáno především tím, že se jedná o sekundární trh s lístky. V porovnání s konkurenčními platformami jako Ticketmaster či Ticketportal lze pozorovat, že cenové rozdíly mohou dosahovat až několikanásobku původní ceny.

Na platformě StubHub, která je přímým konkurentem Viagogo, lze často najít podobné cenové hladiny, nicméně Viagogo se vyznačuje vyššími servisními poplatky. Tyto poplatky se obvykle pohybují mezi 20-25% z celkové ceny vstupenky, zatímco například u platformy Eventim jsou tyto poplatky zpravidla nižší, okolo 15-18%. Významným faktorem ovlivňujícím konečnou cenu je také skutečnost, že Viagogo působí jako globální marketplace, což může vést k dodatečným nákladům na převod měn.

viagogo recenze

Při srovnání s lokálními prodejci vstupenek je cenový rozdíl ještě markantnější. Například vstupenky na koncerty v O2 Areně jsou na Viagogo běžně nabízeny za ceny o 50-200% vyšší než u primárních prodejců. Toto navýšení je částečně způsobeno tím, že prodávající na Viagogo často spekulativně nakupují vstupenky na populární události s cílem jejich následného prodeje se ziskem.

Je důležité zmínit, že zatímco konkurenční platformy jako Ticketswap se snaží regulovat přemrštěné ceny stanovením maximální přirážky (například 20% nad původní cenu), Viagogo takové omezení nemá. To vede k situacím, kdy lze na platformě najít vstupenky za extrémně nadhodnocené ceny, zejména u vyprodaných akcí nebo velmi žádaných událostí.

V porovnání s platformou Seatwave (než ukončila činnost) mělo Viagogo podobný cenový model, ale současné alternativy jako FanSale nebo Tixforgigs nabízejí často příznivější cenové podmínky. Významným rozdílem je také transparentnost - zatímco konkurenční platformy většinou jasně uvádějí původní cenu vstupenky a výši přirážky, na Viagogo tyto informace často nejsou snadno dohledatelné.

Při analýze dlouhodobého vývoje cen lze pozorovat, že Viagogo konzistentně udržuje vyšší cenovou hladinu než většina konkurence. To je částečně kompenzováno širokou nabídkou vstupenek na události, které jsou jinde vyprodané, nicméně cenová prémie za tuto dostupnost je značná. V některých případech může být cenový rozdíl oproti původní ceně až desetinásobný, zejména u prestižních sportovních událostí nebo koncertů světových hvězd.

Z pohledu celkových nákladů pro zákazníka je třeba vzít v úvahu také dodatečné poplatky za doručení, které se u Viagogo pohybují výše než u konkurence. Zatímco například Ticketmaster často nabízí možnost elektronických vstupenek zdarma, Viagogo účtuje poplatky i za elektronické doručení. Tento aspekt dále zvyšuje celkové náklady na pořízení vstupenek prostřednictvím této platformy.

Zákaznická podpora a komunikace

Zákaznická podpora společnosti Viagogo je často diskutovaným tématem mezi uživateli této platformy. Mnoho zákazníků poukazuje na to, že komunikace s podporou může být někdy zdlouhavá a ne vždy zcela uspokojivá. Hlavním komunikačním kanálem je emailová podpora, která je dostupná 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, nicméně reakční doba se může pohybovat v rozmezí 24-48 hodin, což může být v případě akutních problémů příliš dlouhá doba.

Zákazníci často zmiňují, že při řešení složitějších situací, jako jsou problémy s doručením vstupenek nebo změny v rezervacích, může být obtížné dosáhnout rychlého a efektivního řešení. Absence telefonické podpory v českém jazyce je dalším faktorem, který někteří uživatelé vnímají jako významný nedostatek. Komunikace probíhá převážně v angličtině, což může představovat bariéru pro některé české zákazníky.

Platforma nabízí také sekci často kladených dotazů (FAQ), která je poměrně obsáhlá a může pomoci vyřešit běžné problémy bez nutnosti kontaktovat podporu. Systém automatických odpovědí a řešení běžných problémů je relativně dobře propracovaný, ale někdy může působit příliš mechanicky a neosobně. V případech, kdy zákazník potřebuje individuální přístup, může být tento systém nedostačující.

Významným aspektem zákaznické podpory je také řešení reklamací a vrácení peněz. Zde se názory zákazníků značně liší - někteří hlásí bezproblémové vyřízení jejich požadavků, zatímco jiní popisují zdlouhavý a komplikovaný proces. Doba zpracování refundací se může protáhnout až na několik týdnů, což může být pro zákazníky frustrující, zejména pokud se jedná o větší částky.

Komunikace ze strany Viagogo ohledně změn nebo zrušení událostí je další oblastí, která by mohla být vylepšena. Někteří zákazníci uvádějí, že informace o změnách termínů nebo zrušení akcí přicházejí pozdě nebo jsou nedostatečně komunikovány. Systém notifikací a upozornění by mohl být propracovanější, aby zákazníci měli včas všechny potřebné informace.

Pozitivně lze hodnotit snahu platformy o transparentnost v oblasti cen a poplatků, i když i zde by komunikace mohla být jasnější. Zákazníci občas reportují překvapení z dodatečných poplatků, které nebyly na první pohled zřejmé. Vylepšení komunikace ohledně celkové ceny včetně všech poplatků by mohlo předejít mnoha nedorozuměním a stížnostem.

V posledních letech Viagogo investovala do vylepšení své zákaznické podpory, ale stále existuje prostor pro zlepšení, zejména v oblasti rychlosti odpovědí, dostupnosti vícejazyčné podpory a transparentnosti komunikace. Přesto platforma zůstává jednou z významných možností pro nákup vstupenek na různé události, i když kvalita zákaznické podpory může být pro některé potenciální zákazníky důvodem k zamyšlení.

Kritérium Viagogo Ticketmaster
Typ služby Sekundární prodejní platforma Primární prodejní platforma
Dostupnost v ČR Ano Ano
Garance vstupenek Ano Ano
Mobilní aplikace Ano Ano
Poplatky za službu 20-25% z ceny 15-20% z ceny
Zákaznická podpora E-mail, telefon E-mail, telefon, chat
Způsob doručení Elektronicky, poštou Elektronicky, osobní odběr

Publikováno: 05. 07. 2025

Kategorie: Technologie